Hütte – Det er smartkos

Ofte stilte spørsmål

Komme i gang

Tilgang til Hütte

Hütte er for øyeblikket kun tilgjengelig via invitasjon. Hvis du ønsker tilgang, kan du melde deg på ventelisten. Når du blir godkjent, vil du motta en e-post med en kode som lar deg registrere en ny konto.

Kan ikke logge inn

Hvis du av en eller annen grunn ikke kan logge inn, sørg for å tømme nettleserens informasjonskapsler.

Hvis problemet vedvarer, ta kontakt.

Fakturering og betaling

Hvordan oppretter jeg en strømfaktura?

Gå til Meny → Ny strømfaktura eller Fakturaer → Ny strømfaktura. Du vil bli guidet gjennom tre enkle steg:

  1. Utleieinformasjon
  2. Gjesteopplysninger
  3. Strømforbruk

Hvordan betaler gjestene fakturaene?

Når fakturaen er opprettet, sendes en e-post automatisk til gjestene med en betalingslenke. Denne lenken kan også deles manuelt. Betalinger håndteres via Stripe. Dessverre er ikke Vipps tilgjengelig grunnet deres regelverk for tredjepartsbetalinger.

Hvor finner jeg mine tidligere fakturaer?

Gå til Meny → Fakturaer i hovedmenyen for å se full historikk over alle dine utsendte fakturaer.

Når får jeg pengene?

Du får pengene opptil 10 virkedager etter at vi mottar betalingen fra gjesten din.

Sørg for å legge inn bankkonto­detaljene dine riktig på profilsiden din. Penger overført til feil kontoer på grunn av feil informasjon vil dessverre ikke bli refundert.

Strømregning

Hvor nøyaktige er strømberegningene?

For øyeblikket er beregningen en tilnærming som gir et veldig godt estimat av de totale kostnadene for strømforbruk i en periode.

Vi jobber med en løsning som vil gi fullt automatisert og nøyaktig forbruk og priser.

Kan jeg bruke Hütte for å beregne strømforbruket for hvilken som helst eiendom?

Nei. Hütte er designet for fritidsboliger, og beregningene for andre eiendomstyper kan gi resultater som ikke nøyaktig reflekterer virkeligheten.

Administrere hytter

Kan jeg administrere flere hytter?

Ja, du kan legge til flere hytter når du oppretter en ny faktura. Vi jobber med en egen side for hytteadministrasjon som vil gjøre det enda enklere å håndtere din eiendomsportefølje.

Profilinnstillinger

Hvordan endrer jeg mine innstillinger?

Under Profil kan du oppdatere:

  • Din personlige informasjon
  • Kontosikkerhet
  • Utbetalingsdetaljer

Priser

Hva koster Hütte?

Hütte er gratis for hytteeiere. Gjestene betaler et lite behandlingsgebyr 35 kr per faktura når de gjør opp for strømforbruket.

Støtte

Hvordan får jeg hjelp?

Send oss en e-post på hei [alfakrøll] hutte no. For raskere hjelp, inkluder gjerne:

  • Skjermbilder eller videoer som viser problemet
  • Beskrivelse av hva du forsøkte å gjøre

Du kan også bli med i vårt fellesskap på Discord.